Translate

2006. október 22., vasárnap

Sárkány

Újra kitört rajtam a sárkány-láz. A miértre több magyarázattal is szolgálhatok. Két elkezdett munkámat sem tudom pillanatnyilag befejezni, igen egyszerű fonalválság miatt. Ez amolyan téblábolás elkerülő. Meg már régóta szemezek vele, s persze a kíváncsiság nagy szerepet játszik abban, hogy nekiláttam ennek a harmadik hímezni valónak. Most majd kiderül hogy néz ki a nyár közepén létrejött rajzom hímzővásznon. Az anyagválasztásnál már megtorpantam két anyag láttán. Az egyik a Tündér-mackónál már használat alatt levő 16-os Lambswool, a másik a Középkori címerhez használt 28 count-os Jobelan/Bone, nagyon hasonlít a gyöngyvászonra. Megoldásképp rádobtam a már összeválogatott fonalakat az anyagokra, s győzött a Jobelan.

A kép létrejöttében nagy hatással voltak rám egyes kelta ékszerek. Nem fogjátok kitalálni, de az ominózus darabon épp egy sárkány fityeg. Ennek nem lehetett ellenállni.


Celtic dragon

Szóval grafitot ragadtam, majd szkennert, s végül a keresztszemes rajzoló programot.



Sajnos elakadtam még a befejezés előtt. Azt hiszem nem meglepetés, ha azt mondom, ebből is könyvjelző készül. De! Olyan elcsépelt volna a hátoldalán szaténszalag, szegélyként ferdepánt végén lekerekítve változat. Így újításképp neki is estem egy hardanger szegésű megoldásnak. Kb. 20 cm fehér gyöngyfonalat használtam már el, amikor fogtam és lebontottam az egészet, mert mégsem az igazi. A kelta beütésű fekete indás izét is levagdostam róla. A szárnyakról még hiányzik a kontúr. Azt hiszem előjött az ollófóbiám, de még ezelőtt a hardanger fóbiám is. Nem merem folytatni. Ma összebányásztam még mindenféle szövetdarabkát, hátha jó hatással lesz rám. Látom is lelki szemeim előtt készen, csak az a probléma vele, hogy több variációban. S közben erősen vonzódni kezdtem a DMC melírozott fonalaihoz, ami persze nincsen kéznél. És most leblokkoltam.

Nincsenek megjegyzések: