Translate

2007. január 4., csütörtök

Franciásan

Új év, új tűpárna...

Mikor sportmóki kész ajándékát nézegettem itthon, akkor döntöttem el, hogy most pedig lecserélem a gyöngyös-hardangeres alig 1 éves, szeretett tűpárnámat. Csak abban voltam biztos, hogy valami bordósat szeretnék, mert jó ideje ez az egyik kedvenc színem. Anyutól kikutattam néhány tenyérnyi anyagmaradékot, köztük egy gyönyörű bordót is. Aztán a Sara Moonos barátnőmtől kaptam két fel nem használt széktámla huzatot, miután megállapítottam, hogy ha ő nem is, de én tudnék rá hímezni. Éljenek a vaksik! Fogalmam sincs miféle anyag lehet. Színben egy árnyalattal sötétebb a Fein Flobánál, talán pamut vászon. Előtte nézegettem pár francia hímzős blogot, és mikor megláttam az anyagot, akkor tűnt fel először lelki szemeim előtt, mi is lesz belőle. Ó, még régi piros-fehér mintás szőtt szegélyeket és vert csipkét is láttam, a végeredményre ezekből nem jutott.


Először készült a tűpárna egy régi francia ABC-ből, kitalált szegéllyel, majd az ollótartó borsodi mintával, végül idén fejeztem be a tűtartóm, aminek az elejére egy görög hatású kopt betétsávot találtam - ez ám a nemzetek találkozása - az utóbbi két minta Lengyel Györgyi: Keresztszemes kézimunkák könyvéből való, a DMC 498-as bordójával hímezve.



Háttérnek egyik horgolt blúzomat használtam.

Az anyag enyhén szabálytalan szövésű, sajnos. Az ollótartó varrásánál, már csalnom kellett picit, mert nem lett egészen szabályos a négyzetem. Még foglalkoztat a gondolat, hogy merészeljek-e nagyobb mintát is ráerőszakolni, mint pl. a Nimue: Chataigne képet, vagy emiatt mégis maradjak a Zweigart anyagnál... pedig olyan, de olyan szép színe van!

Vagy essek neki egy tűpárna, olló-, tűtartót tartó szütyőnek, de ahhoz már végképp inci-fincik a bordó anyagmaradványaim. Pedig olyan jól beleillene a sorba az egyiptomi kopt szőnyegmintám ala franciásan. :P

Nincsenek megjegyzések: